Translate

søndag 10. februar 2013

Waterslidedecals på porselen.

Fant en side på etzy.com som selger denne typen porselen. 



Denne siden inspirerte meg til å lage noe av det samme. Så da måtte jeg bare gå i gang og vanndekaler med photoshop som bilderedigering.




Deretter måtte alle dekalene klippes til og "slides" over på porselenet. 

Disse koppene kjøpte jeg på en bruktbutikk og de er fra IKEA. Jeg trodde de kom til å sprekke under den høye temperatuen ved brenning. De var verdt et forsøk siden de var så billige.


IKEA koppene ferdig dekorerte.

Mine egne kaffebar kopper


Når dekoren er ferdig på porselenet, må de få en god tørketid. Jeg lar de tørke over et døgn.


Så brenner jeg porselenet på ca.1100 grader celsius. Ovnen må ikke åpnes før porselenet er avkjølt. Dette tar totalt opp i mot et døgn.





Resultatet er at jernoksyden i toneren brenner seg fast i glasuren på porselenet. Resten av dekalen og toneren brennes helt bort i den høye temperaturen.


Jeg er fornøyd med resultatet, men ønsker meg et mørkere resultat, så dette må jeg forske litt videre på.




Alt jeg har brent her er "secondhand" porselen. Nå som det er brent tør jeg å brenne det nye porselenet jeg har dekorert. Det blir spennende.

For å lage dette, så må du ha tilgang på en ovn til å brenne dette i. I tillegg må du kunne photoshop og lage dekaler...... 

Hvis du tør forsøke, så lykke til !!

Flere av bildene til dekoren er hentet fra en fabtastisk side : 

http://www.graphicsfairy.blogspot.no/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar