Translate

søndag 6. januar 2013

DIY - Lag dine egne personlige kubbelys

Det er populært å lage sine egne dekaler til kubbelys. De skal gjerne være personlige, og er utrolig søte gaver å gi bort. Jeg lager både personlige og av gratis bilder jeg finner på internett. For å lage personlige trengs det en viss kunnskap i et bilderedigeringsprogram. Jeg bruker photoshop, men det fungerer sikkert i andre programmer også.
Her er et eksempel på ark jeg har laget med diverse gratis bilder. Denne kan brukes hvis du høyreklikker og trykker lagre som. ( freebies ). Noen er bla hentet fra http://graphicsfairy.blogspot.no/

Deretter printer du dette ut på waterslidedecal. Jeg kjøper dette herfra : http://www.decalpaper.com/category-s/3.htm
Du kan også kjøpe til vanlig blekkprinter, men da er det viktig at dekalen får tørke i god tid ( 1 time eller noe slikt), 
for deretter å få en lett overspray med akryllakk før den dyppes i vann.


Her er mine personlige dekaler før de "slides" over på kubbelysene.

Voila ! ferdig produkt. 

Man kan gjerne knyte noen sløyfer rundt lysene øverst og pynte de med charms.

....som her på mine julelys.


noen eksempler på andre muligheter. 
Noen kjenner du igjen fra arket i starten av innlegget.






Håper dette inspirerte noen av dere :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar